Återförsäljare av

Policys & Villkor

Allmännavillkor

  1. De allmänna villkoren gäller när du som konsument beställer via en av våra sidor: www.inlagsbil.se (benämns som ’webbplatser’. Ett avtal upprättas mellan dig & Lindelöf & Co AB, organisationsnummer 556860-5959. Detaljerad kontaktinformation, samt annan information om Webbplatsen finns under Kundservice. Villkoren gäller endast konsumenter som beställer via en av den tidigare nämnda webbplatsen.
  2. Vi följer konsumentköplagen samt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
  3. För att genomföra en beställning måste du vara myndig (18 år). Enligt svensk lag godkänner vi inte kreditinköp för personer under 18 år. Vi förbehåller oss rätten att vägra eller ändra din order (till exempel om du lämnat felaktiga uppgifter och/eller om betalning inte gått igenom. Lindelöf & Co AB kan inte registrera motorfordon på personer under 18 år.
  4. Försäljningen utgår från tillgänglighet och vi friskriver oss ansvar för eventuella fel i bilder eller text på någon av webbplatserna, till exempel ett fel i en produktbeskrivning, teknisk specifikation eller felaktig information om lagersaldo.
  5. Informationen på webbplatserna, och allt innehåll ägs av Lindelöf & Co AB eller dess licensgivare och är skyddad av immaterialrätt och marknadsrätt. Information om produkter och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan vårt skriftliga samtycke.

GARANTI

Vi lämnar garanti på alla produkter vi säljer. Vilken garanti som lämnas på en viss produkt framgår på respektive produktsida. Om servicebok saknas vid leverans av din moped, så måste ni inom 5 arbetsdagar kontakta Lindelöf & Co AB gällande detta.

REKLAMATION

Om det visar sig vara fel på en vara du beställt har du rätt att reklamera den. Du ska meddela oss att du vill reklamera varan snarast efter att felet upptäckts.

TVIST

Vid en eventuell tvist har du som kund möjlighet att vända dig Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få ditt ärende prövat. För att komma i kontakt med ARN besök www.arn.se Vår policy är att följa ARN:s rekommendationer.

FORCE MAJEURE

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Lindelöf & Co AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

GARANTIER

Lindelöf & Co lägger stor vikt i att göra våra produkter mer pålitliga, säkrare och framförallt att priset till dig som slutkund ska vara så fördelaktigt som möjligt. Vår erfarenhet från att vi startade 2005, en nära relation till slutkund samt en omvärldsbevakning har resulterat i att vi idag står med ett brett sortiment som vi är stolta över. Våra fordon ska vara tillförlitliga och fungera felfritt i många år framöver, så länge som service och rekommenderat underhåll sköts. Lindelöf & Co’s garantier är generöst framtagna utifrån dig som användare, mångårig erfarenhet och en säker produkt.

Lindelöf & Co erbjuder en motorgaranti på 2 år på mopeder och flertalet andra produkter. Då Lindelöf & Co säljer flertalet märken kan vissa skillnader finnas i garantivillkoren. Se respektive varumärke för exakta villkor.

Alla fordon och varumärken på Lindelöf & Co omfattas av garanti.

Garantierna gäller enbart om underhållet och service sköts enligt serviceboken hos en auktoriserad verkstad. För att garantin ska gälla så ska den vara privatägd och köras under normala förhållanden, för fordon som används kommersiellt finns begränsningar i garantin.

Normal förslitning och delar som betraktas som förbrukningsmaterial som exempelvis glödlampor, strömbrytare, däck och drivrem omfattas inte av garantin.

Tävling och lekfordon omfattas av en funktionsgaranti.

Funktionsgarantin innebär att vi garanterar att varan är hel, komplett och fullt fungerande vid leverans. Efter det att fordonet tagits i bruk upphör denna garanti att gälla och kunden får därefter bekosta eventuella reservdelar och reparationer själv.

Fordon som är avsedda för lek- och tävlingsverksamhet och som endast får framföras på tävlingsbana eller annat avhyst område förväntas utsättas för så hårt slitage att någon garanti inte kan lämnas efter det att fordonet tagits i bruk. Detta gäller för samtliga fordon i segmentet, oberoende av fabrikat eller prisklass.

Det är av stor vikt att du kontrollerar varan och att allt fungerar innan du tar fordonet i bruk. Skulle fel eller brister såsom fraktskador och fabrikationsfel upptäckas, skall detta omgående anmälas till oss via reklamationsformuläret som du hittar här till höger på sidan.

Frakt- & leveransvillkor samt transport

Frakter

På alla beställningar tillkommer en fraktkostnad om ej annat anges. Fraktkostnaden framgår på respektive produktsida. Beställer du fordon och reservdelar eller tillbehör på samma beställning betalar du endast frakten som anges för fordonet med undantag för fordon som är fraktfria, där tillkommer separat frakt för tillbehör och reservdelar. Vid beställning av två- eller flera fordon på samma beställning blir fraktkostnaden rabatterad.

Logistik

Våra varor levereras i första hand av DHL. Mindre försändelser kan även skickas med Postnord. Normal leveranstid på lagerhållna produkter är ungefär 1-3 arbetsdagar. Vid leverans till glesbyggd, öar eller till orter där DHL ej har dagliga utkörningar samt under högsäsong kan dock leveranstiden bli längre än så och vi kan då ej hållas ansvariga för detta. Ta vänligen kontakt med DHL för att se leveranstiden till just din ort och spåra din försändelse. Om servicebok saknas vid leverans av din moped, så måste ni inom 5 arbetsdagar kontakta Lindelöf & Co gällande detta. Serviceboken är en värdehandling och kan ej kompletteras efter kontaktsfristen.

Transportskador

Transportskador ska i första hand anmälas till transportören, detta ska göras snarast efter att skadan upptäckts, dock senast inom 7 dagar från mottagandet. När ni erhållit ett ärendenummer från transportören ska transportskadan även anmälas till vår kundtjänst.

Ej uthämtad/mottagen vara

Om du inte tar emot eller hämtar ut din beställning kommer du att debiteras fraktkostnaden tur och retur.

Ändring av leveransadress

Tänk på att ange en korrekt leveransadress vid beställning då vi inte har möjlighet att ändra detta i efterhand.

 

 

ÅNGERRÄTT/RETUR

  1. Som kund har du 14 dagars ovillkorlig ångerrätt räknat från den dag du mottagit varan. Du har rätt att undersöka varan i den mån som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste detta meddelas till oss inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För både din och vår skull ser vi helst att du använder Konsumentverkets Ångerblankett & skickar in denna ifylld till oss via e-post. Är varan du returnerar använd, sliten, trasig eller på annat sätt har hanterats på ett annat sätt än vad som anses nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett så kallat nyttoavdrag samt avdrag för eventuell värdeminskning på varan. Storleken på detta avdrag bedöms individuellt från fall till fall. Returfrakten ombesörjer du som kund. Retur får ej ske mot postförskott/efterkrav. Återbetalning eller kreditering av faktura kommer att göras inom 14 dagar från det att vi mottagit returen. Vi har tyvärr ingen möjlighet att bistå med fraktsedlar i de fall du ångrar ditt köp utan detta ombesörjer du själv med valfri transportör. Retur & ångerrätt gäller ej vid köp av elektroniska reservdelar, så som CDI boxar, tändspolar & liknande komponenter.

REKLAMATION

Om det visar sig vara fel på en vara du beställt har du rätt att reklamera den. Du ska meddela oss att du vill reklamera varan snarast efter att felet upptäckts.

Återbetalningspolicy

1 – ALLMÄNNA VILLKOR

1.1 De allmänna villkoren gäller när du som konsument beställer via en av våra sidor: www.inlagsbil.se (benämns som ’webbplatser’. Ett avtal upprättas mellan dig & Lindelöf & Co AB, organisationsnummer 556860-5959. Detaljerad kontaktinformation, samt annan information om Webbplatsen finns under Kundservice. Villkoren gäller endast konsumenter som beställer via en av den tidigare nämnda webbplatsen.

1.2   Vi följer konsumentköplagen samt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

1.3   För att genomföra en beställning måste du vara myndig (18 år). Enligt svensk lag godkänner vi inte kreditinköp för personer under 18 år. Vi förbehåller oss rätten att vägra eller ändra din order (till exempel om du lämnat felaktiga uppgifter och/eller om betalning inte gått igenom. Lindelöf & Co AB kan inte registrera motorfordon på personer under 18 år.

1.4   Försäljningen utgår från tillgänglighet och vi friskriver oss ansvar för eventuella fel i bilder eller text på någon av webbplatserna, till exempel ett fel i en produktbeskrivning, teknisk specifikation eller felaktig information om lagersaldo.

1.5   Informationen på webbplatserna, och allt innehåll ägs av Lindelöf & Co AB eller dess licensgivare och är skyddad av immaterialrätt och marknadsrätt. Information om produkter och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan vårt skriftliga samtycke.

2 – BESTÄLLNING

2.1 Din beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Om du inte mottagit en orderbekräftelse inom 2 timmar vänligen kontrollera din skräppost. Läs noga igenom din orderbekräftelse och kontrollera så att alla uppgifter stämmer. Spara även din orderbekräftelse och ha denna tillhands vid kontakt med oss.

3 – PRISER, BETALNING & AVGIFTER

3.1 Alla priser på motorsweden.se anges i svenska kronor inklusive svensk moms.

3.2 Betalning kan ske med de metoder som visas på webbplatsen. Vi har rätt att ta ut betalning när du lägger ordern såvida inte faktura eller liknande betalningsmetod valts och godkänts av oss. Observera att begräsningar för betalningsmetoderna anges på webbplatsen.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy här.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

3.4 Email kommunikation

I samband med ett köp från webbplatsen kommer du erhålla mellan 1 – 5 stycken onboarding och/eller FAQ email som förklarar produkten, samt ger dig inspiration till din produkt. Emailen går inte att frånsäga sig, såvida du inte väljer att avsluta prenumerationen längst ner i mailet.

4 – FRAKT- & LEVERANSVILLKOR SAMT TRANSPORT

4.1 Frakter
På alla beställningar tillkommer en fraktkostnad om ej annat anges. Fraktkostnaden framgår på respektive produktsida. Beställer du fordon och reservdelar eller tillbehör på samma beställning betalar du endast frakten som anges för fordonet med undantag för fordon som är fraktfria, där tillkommer separat frakt för tillbehör och reservdelar. Vid beställning av två- eller flera fordon på samma beställning blir fraktkostnaden rabatterad.

4.2   Logistik
Våra varor levereras i första hand av DHL. Mindre försändelser kan även skickas med Postnord. Normal leveranstid på lagerhållna produkter är ungefär 1-3 arbetsdagar. Vid leverans till glesbyggd, öar eller till orter där DHL ej har dagliga utkörningar samt under högsäsong kan dock leveranstiden bli längre än så och vi kan då ej hållas ansvariga för detta. Ta vänligen kontakt med DHL för att se leveranstiden till just din ort och spåra din försändelse. Om servicebok saknas vid leverans av din moped, så måste ni inom 5 arbetsdagar kontakta Motorsweden gällande detta. Serviceboken är en värdehandling och kan ej kompletteras efter kontaktsfristen.

4.3   Transportskador

Transportskador ska i första hand anmälas till transportören, detta ska göras snarast efter att skadan upptäckts, dock senast inom 7 dagar från mottagandet. När ni erhållit ett ärendenummer från transportören ska transportskadan även anmälas till vår kundtjänst.

4.4 Ej uthämtad/mottagen vara
Om du inte tar emot eller hämtar ut din beställning kommer du att debiteras fraktkostnaden tur och retur.

4.5 Ändring av leveransadress

Tänk på att ange en korrekt leveransadress vid beställning då vi inte har möjlighet att ändra detta i efterhand.

5 – AVBESTÄLLNING

5.1 Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår kundtjänst på kundservice@inlagsbil.se Om din beställning redan har hunnit bli expedierad när vi mottager din avbeställning har vi rätt att ta ut en ersättning för de faktiska kostnader vi haft i samband med din beställning.

6 – ÅNGERRÄTT/RETUR

6.1 Som kund har du 14 dagars ovillkorlig ångerrätt räknat från den dag du mottagit varan. Du har rätt att undersöka varan i den mån som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste detta meddelas till oss inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För både din och vår skull ser vi helst att du använder Konsumentverkets Ångerblankett & skickar in denna ifylld till oss via e-post. Är varan du returnerar använd, sliten, trasig eller på annat sätt har hanterats på ett annat sätt än vad som anses nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett så kallat nyttoavdrag samt avdrag för eventuell värdeminskning på varan. Storleken på detta avdrag bedöms individuellt från fall till fall. Returfrakten ombesörjer du som kund. Retur får ej ske mot postförskott/efterkrav. Återbetalning eller kreditering av faktura kommer att göras inom 14 dagar från det att vi mottagit returen. Vi har tyvärr ingen möjlighet att bistå med fraktsedlar i de fall du ångrar ditt köp utan detta ombesörjer du själv med valfri transportör. Retur & ångerrätt gäller ej vid köp av elektroniska reservdelar, så som CDI boxar, tändspolar & liknande komponenter.

GARANTI

Vi lämnar garanti på alla produkter vi säljer. Vilken garanti som lämnas på en viss produkt framgår på respektive produktsida. Om servicebok saknas vid leverans av din moped, så måste ni inom 5 arbetsdagar kontakta Lindelöf & Co AB gällande detta.

REKLAMATION

Om det visar sig vara fel på en vara du beställt har du rätt att reklamera den. Du ska meddela oss att du vill reklamera varan snarast efter att felet upptäckts.

TVIST

Vid en eventuell tvist har du som kund möjlighet att vända dig Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få ditt ärende prövat. För att komma i kontakt med ARN besök www.arn.se Vår policy är att följa ARN:s rekommendationer.

FORCE MAJEURE

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Lindelöf & Co AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

GARANTIER

Lindelöf & Co lägger stor vikt i att göra våra produkter mer pålitliga, säkrare och framförallt att priset till dig som slutkund ska vara så fördelaktigt som möjligt. Vår erfarenhet från att vi startade 2005, en nära relation till slutkund samt en omvärldsbevakning har resulterat i att vi idag står med ett brett sortiment som vi är stolta över. Våra fordon ska vara tillförlitliga och fungera felfritt i många år framöver, så länge som service och rekommenderat underhåll sköts. Lindelöf & Co’s garantier är generöst framtagna utifrån dig som användare, mångårig erfarenhet och en säker produkt.

Lindelöf & Co erbjuder en motorgaranti på 2 år på mopeder och flertalet andra produkter. Då Lindelöf & Co säljer flertalet märken kan vissa skillnader finnas i garantivillkoren. Se respektive varumärke för exakta villkor.

Alla fordon och varumärken på Lindelöf & Co omfattas av garanti.

Garantierna gäller enbart om underhållet och service sköts enligt serviceboken hos en auktoriserad verkstad. För att garantin ska gälla så ska den vara privatägd och köras under normala förhållanden, för fordon som används kommersiellt finns begränsningar i garantin.

Normal förslitning och delar som betraktas som förbrukningsmaterial som exempelvis glödlampor, strömbrytare, däck och drivrem omfattas inte av garantin.

Tävling och lekfordon omfattas av en funktionsgaranti.

Funktionsgarantin innebär att vi garanterar att varan är hel, komplett och fullt fungerande vid leverans. Efter det att fordonet tagits i bruk upphör denna garanti att gälla och kunden får därefter bekosta eventuella reservdelar och
reparationer själv.

Fordon som är avsedda för lek- och tävlingsverksamhet och som endast får framföras på tävlingsbana eller annat avhyst område förväntas utsättas för så hårt slitage att någon garanti inte kan lämnas efter det att fordonet tagits i bruk. Detta gäller för samtliga fordon i segmentet, oberoende av fabrikat eller prisklass.

Det är av stor vikt att du kontrollerar varan och att allt fungerar innan du tar fordonet i bruk. Skulle fel eller brister såsom fraktskador och fabrikationsfel upptäckas, skall detta omgående anmälas till oss via
reklamationsformuläret som du hittar här till höger på sidan.

Användarvillkor

1 – ALLMÄNNA VILLKOR

1.1 De allmänna villkoren gäller när du som konsument beställer via en av våra sidor: www.inlagsbil.se (benämns som ’webbplatser’. Ett avtal upprättas mellan dig & Lindelöf & Co AB, organisationsnummer 556860-5959. Detaljerad kontaktinformation, samt annan information om Webbplatsen finns under Kundservice. Villkoren gäller endast konsumenter som beställer via en av den tidigare nämnda webbplatsen.

1.2   Vi följer konsumentköplagen samt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

1.3   För att genomföra en beställning måste du vara myndig (18 år). Enligt svensk lag godkänner vi inte kreditinköp för personer under 18 år. Vi förbehåller oss rätten att vägra eller ändra din order (till exempel om du lämnat felaktiga uppgifter och/eller om betalning inte gått igenom. Lindelöf & Co AB kan inte registrera motorfordon på personer under 18 år.

1.4   Försäljningen utgår från tillgänglighet och vi friskriver oss ansvar för eventuella fel i bilder eller text på någon av webbplatserna, till exempel ett fel i en produktbeskrivning, teknisk specifikation eller felaktig information om lagersaldo.

1.5   Informationen på webbplatserna, och allt innehåll ägs av Lindelöf & Co AB eller dess licensgivare och är skyddad av immaterialrätt och marknadsrätt. Information om produkter och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan vårt skriftliga samtycke.

2 – BESTÄLLNING

2.1 Din beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Om du inte mottagit en orderbekräftelse inom 2 timmar vänligen kontrollera din skräppost. Läs noga igenom din orderbekräftelse och kontrollera så att alla uppgifter stämmer. Spara även din orderbekräftelse och ha denna tillhands vid kontakt med oss.

3 – PRISER, BETALNING & AVGIFTER

3.1 Alla priser på motorsweden.se anges i svenska kronor inklusive svensk moms.

3.2 Betalning kan ske med de metoder som visas på webbplatsen. Vi har rätt att ta ut betalning när du lägger ordern såvida inte faktura eller liknande betalningsmetod valts och godkänts av oss. Observera att begräsningar för betalningsmetoderna anges på webbplatsen.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy här.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

3.4 Email kommunikation

I samband med ett köp från webbplatsen kommer du erhålla mellan 1 – 5 stycken onboarding och/eller FAQ email som förklarar produkten, samt ger dig inspiration till din produkt. Emailen går inte att frånsäga sig, såvida du inte väljer att avsluta prenumerationen längst ner i mailet.

4 – FRAKT- & LEVERANSVILLKOR SAMT TRANSPORT

4.1 Frakter
På alla beställningar tillkommer en fraktkostnad om ej annat anges. Fraktkostnaden framgår på respektive produktsida. Beställer du fordon och reservdelar eller tillbehör på samma beställning betalar du endast frakten som anges för fordonet med undantag för fordon som är fraktfria, där tillkommer separat frakt för tillbehör och reservdelar. Vid beställning av två- eller flera fordon på samma beställning blir fraktkostnaden rabatterad.

4.2   Logistik
Våra varor levereras i första hand av DHL. Mindre försändelser kan även skickas med Postnord. Normal leveranstid på lagerhållna produkter är ungefär 1-3 arbetsdagar. Vid leverans till glesbyggd, öar eller till orter där DHL ej har dagliga utkörningar samt under högsäsong kan dock leveranstiden bli längre än så och vi kan då ej hållas ansvariga för detta. Ta vänligen kontakt med DHL för att se leveranstiden till just din ort och spåra din försändelse. Om servicebok saknas vid leverans av din moped, så måste ni inom 5 arbetsdagar kontakta Motorsweden gällande detta. Serviceboken är en värdehandling och kan ej kompletteras efter kontaktsfristen.

4.3   Transportskador

Transportskador ska i första hand anmälas till transportören, detta ska göras snarast efter att skadan upptäckts, dock senast inom 7 dagar från mottagandet. När ni erhållit ett ärendenummer från transportören ska transportskadan även anmälas till vår kundtjänst.

4.4 Ej uthämtad/mottagen vara
Om du inte tar emot eller hämtar ut din beställning kommer du att debiteras fraktkostnaden tur och retur.

4.5 Ändring av leveransadress

Tänk på att ange en korrekt leveransadress vid beställning då vi inte har möjlighet att ändra detta i efterhand.

5 – AVBESTÄLLNING

5.1 Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår kundtjänst på kundservice@inlagsbil.se Om din beställning redan har hunnit bli expedierad när vi mottager din avbeställning har vi rätt att ta ut en ersättning för de faktiska kostnader vi haft i samband med din beställning.

6 – ÅNGERRÄTT/RETUR

6.1 Som kund har du 14 dagars ovillkorlig ångerrätt räknat från den dag du mottagit varan. Du har rätt att undersöka varan i den mån som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste detta meddelas till oss inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För både din och vår skull ser vi helst att du använder Konsumentverkets Ångerblankett & skickar in denna ifylld till oss via e-post. Är varan du returnerar använd, sliten, trasig eller på annat sätt har hanterats på ett annat sätt än vad som anses nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett så kallat nyttoavdrag samt avdrag för eventuell värdeminskning på varan. Storleken på detta avdrag bedöms individuellt från fall till fall. Returfrakten ombesörjer du som kund. Retur får ej ske mot postförskott/efterkrav. Återbetalning eller kreditering av faktura kommer att göras inom 14 dagar från det att vi mottagit returen. Vi har tyvärr ingen möjlighet att bistå med fraktsedlar i de fall du ångrar ditt köp utan detta ombesörjer du själv med valfri transportör. Retur & ångerrätt gäller ej vid köp av elektroniska reservdelar, så som CDI boxar, tändspolar & liknande komponenter.

GARANTI

Vi lämnar garanti på alla produkter vi säljer. Vilken garanti som lämnas på en viss produkt framgår på respektive produktsida. Om servicebok saknas vid leverans av din moped, så måste ni inom 5 arbetsdagar kontakta Lindelöf & Co AB gällande detta.

REKLAMATION

Om det visar sig vara fel på en vara du beställt har du rätt att reklamera den. Du ska meddela oss att du vill reklamera varan snarast efter att felet upptäckts.

TVIST

Vid en eventuell tvist har du som kund möjlighet att vända dig Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få ditt ärende prövat. För att komma i kontakt med ARN besök www.arn.se Vår policy är att följa ARN:s rekommendationer.

FORCE MAJEURE

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Lindelöf & Co AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

GARANTIER

Lindelöf & Co lägger stor vikt i att göra våra produkter mer pålitliga, säkrare och framförallt att priset till dig som slutkund ska vara så fördelaktigt som möjligt. Vår erfarenhet från att vi startade 2005, en nära relation till slutkund samt en omvärldsbevakning har resulterat i att vi idag står med ett brett sortiment som vi är stolta över. Våra fordon ska vara tillförlitliga och fungera felfritt i många år framöver, så länge som service och rekommenderat underhåll sköts. Lindelöf & Co’s garantier är generöst framtagna utifrån dig som användare, mångårig erfarenhet och en säker produkt.

Lindelöf & Co erbjuder en motorgaranti på 2 år på mopeder och flertalet andra produkter. Då Lindelöf & Co säljer flertalet märken kan vissa skillnader finnas i garantivillkoren. Se respektive varumärke för exakta villkor.

Alla fordon och varumärken på Lindelöf & Co omfattas av garanti.

Garantierna gäller enbart om underhållet och service sköts enligt serviceboken hos en auktoriserad verkstad. För att garantin ska gälla så ska den vara privatägd och köras under normala förhållanden, för fordon som används kommersiellt finns begränsningar i garantin.

Normal förslitning och delar som betraktas som förbrukningsmaterial som exempelvis glödlampor, strömbrytare, däck och drivrem omfattas inte av garantin.

Tävling och lekfordon omfattas av en funktionsgaranti.

Funktionsgarantin innebär att vi garanterar att varan är hel, komplett och fullt fungerande vid leverans. Efter det att fordonet tagits i bruk upphör denna garanti att gälla och kunden får därefter bekosta eventuella reservdelar och
reparationer själv.

Fordon som är avsedda för lek- och tävlingsverksamhet och som endast får framföras på tävlingsbana eller annat avhyst område förväntas utsättas för så hårt slitage att någon garanti inte kan lämnas efter det att fordonet tagits i bruk. Detta gäller för samtliga fordon i segmentet, oberoende av fabrikat eller prisklass.

Det är av stor vikt att du kontrollerar varan och att allt fungerar innan du tar fordonet i bruk. Skulle fel eller brister såsom fraktskador och fabrikationsfel upptäckas, skall detta omgående anmälas till oss via
reklamationsformuläret som du hittar här till höger på sidan.